21.04.2010

TIME OF MY LIFE

Da var tre måneder gått og jeg er tilbake i Norge. Det er fantastisk og litt kjedelig på en gang :)

Kom hjem mandag kveld etter en lang tur hjem! Ettersom vi tilbrakte siste uken vår i Afrika i Sør-Afrika og flyet vårt hjem gikk fra Namibia, måtte vi onsdag morgen fly fra Cape Town til Windhoek i Namibia, deretter fra Windhoek til Sør-Afrika igjen (Johannesburg) og så videre til London hvor vi landet torsdag morgen. Derfra var det ikke lange biten igjen før vi var hjemme - trodde vi! Vi stresset oss gjennom den svære flyplassen og sikkerhetskontroll og mye surr og fikk gå ombord i flyet og satt oss ned klare til avgang. Så nære var vi å komme hjem torsdag formiddag! Noen minutter før flyet skulle lette fikk vi beskjed over høytaleren at de hadde bestemt seg for at flyturen måtte kanselleres på grunn av asken etter vulkanen på Island..

Sånn gikk det til at vi tilbrakte to dager på flyplassen i London, en dag i byen, deretter tok vi tog til Harwich og sov på fergeterminalen natt til søndag, så ferge søndag morgen over til Nederland der pappa og pappaen til Lise kom og hentet oss. De hadde kjørt hele veien fra Oslo, plukket oss opp, også kjørte oss hele veien hjem igjen.. Det er pappaene sine det! TAKK!


Nok om det kjedelige, her kommer siste innlegg på denne bloggen! Vanskelig å skulle oppsummere denne turen i et innlegg, vi har opplevd så utrolig masse både på godt og vondt. Det har vært en fantastisk opplevelse som jeg aldri ville vært foruten!! Jeg er så takknemlig for at jeg fikk muligheten til å være med på denne turen og så glad for at jeg benyttet meg av den muligheten. Vi har virkelig fått sett hvor store forskjeller det er i verden og fått et nytt perspektiv på saker og ting. Vi har stiftet nye bekjentskaper og gode venner der nede på tvers av hudfarge, bakgrunn og kultur. Genrelt har jeg hatt tre fantastiske, utrolige, herlige måneder som har gitt meg så mye og som jeg aldri kommer til å glemme! Takk til alle som har fulgt med på bloggen og lagt inn kommentarer (som jeg har satt veldig stor pris på!) og ikke minst tusen takk til alle som har vært med på å gjøre denne turen til THE TIME OF MY LIFE!


Over og ut!

2 kommentarer:

  1. bestemor og bestefar21. april 2010 kl. 15:22

    Hei! Velkommen hjem til Norge og Bøler!! Det har vært så artig å lese bloggen din, det er nesten som vi har vært med deg litt på denne fantastiske turen. Hjemreisa ble lang og slitsom, men er bra vulkanen ligger i "riktig ende" på turen. Det hadde blitt mer spennende enn vi hadde satt pris på om dere hadde sittet "askefaste" i Sørafrika!Takk for følget på bloggen! håper vi ses snart. Klem fra bestemor og bestefar.

    SvarSlett
  2. Heihei! Nå har jeg trålet gjennom store deler av bloggen din- og du store min så masse dere har gjort!! Skal søke på en liknende tur om ganske strax jeg også- og lurer på det store spørsmålet:
    Hva lød budsjettet på? Send meg gjerne en mail på svensen_ida@hotmail.com hvis du ikke vil offentliggjøre beløpet:)
    Klem fra meg

    SvarSlett