23.03.2010

ETOSHA

I helgen tok jeg og Lise turen til nasjonalparken Etosha! Anjas venn, Scobie, som vi møtte i Windhoek var reiseplanlegger, sjåfør, kokk og hyggelig selskap. Han plukket opp to trøtte tryner rundt halv 8 lørdag morgen, vi hadde nemlig sjekket ut ”DownTown”, utestedet i Otjiwarongo på fredag og sovet ca 2 timer før vi måtte opp og pakke.

Vi stakk innom Spar og handlet inn mat for helgen før vi satte kursen nordover. Lise kapret baksetet og sovnet relativt fort, mens jeg hadde ansvaret for å holde sjåføren med selskap. Selv om jeg mot alle forventninger klarte å holde meg våken var jeg nok kanskje ikke tidenes selskap.

Kort sagt var det en kjempehyggelig helg med campingliv, teltoppsetting, basseng, grilling, øl, giraffer, sjakaler, zebraer, gnuer, springboker, timon og pumbaer, elefanter på nært hold og mye latter og glede.

Zebraer så vi mange av. Haugevis!

En gjeng med gnuer i skyggen av et tre.

Vel fremme på campingplassen, strålende fornøyd!

Impala.

Scobie setter opp telt.
Og Lise setter opp telt.

Lise kjører bil på gæren side av veien! Ikke nok med det, men rattet var tilogmed på gæren side!

Campingplassen vår første dagen. Koslig!

Denne sjakalen kom og spiste opp middagsrestene våres - rett fra hånda!

Lilac-breasted roller. Hvertfall det den lignet mest på i brosjyren. Den var fin!
Anita, Lise og Scobie utenfor den andre lodgen vi sov på som lignet litt på Kardemommeby!

Ti minutters avslapning ved bassenget i "Kardemommeby" før elefantjakten.

Denne elefanten kom skummelt nærme bilen og blåste i snabelen sin! Uuæææ!

Giraffen Laffen gir alltid blaffen i om det er fløte nok i kaffen!

6 kommentarer:

  1. Ser ut som om dere har hatt nok en fantastisk helg med flotte opplevelser.
    Takk for at du deler med oss.
    Klem fra tante Karin

    SvarSlett
  2. Litt forskjell fra forrige helgs luksus, men det ser ikke så verst ut dette heller. Herlig bilde av giraffen:) Her er det fortsatt masse snø, selv om det er ganske mildt. Det betyr at det fortsatt er skiføre i Trysil i påsken. Vi gleder oss til ferie, nå. Jeg skal bare skrive ferdig en praksisoppgave først....
    Vi har begynt nedtellingen til du kommer hjem nå, og gleder oss veldig til å se deg og ikke minst høre om alt du har opplevd.
    Klem

    SvarSlett
  3. Åhhhh, jeg vil også tilbake til Afrika!!! Har "bare" vært i Sør Afrika men, dette vekker gode minner,- takk!
    Men har dere helt sluttet å jobbe nå eller...? Bare turer? Kos deg videre;-)

    SvarSlett
  4. Vi har hatt en herlig helg ja, helt annen opplevelse fra luksuslodgen helgen før, men morsomt med telting også! Skiføre er så fjernt at jeg ikke greier å forestille meg det nesten, men håper dere nyter det,så kan jeg nyte sola og varmen her nede! Vi er ikke helt ferdig med jobbing nei, en uke igjen i barnehagen så skal vi ha en "workshop" for alle lærerne i alle barnehagene i Otjiwarongo hvor vi tenkte å ha om lek og læring. Det blir spennende!

    SvarSlett
  5. hei snuppis!
    Det så jo ut som en herlig helg :) Jeg savner deg utrolig mye, og gleder meg masse til du kommer hjem! ikke lenge til nå!:D

    Håper du nyter den siste tiden der nede, men det er det vel ingen tvil om at du gjør! Herlig bilde av deg i sidespeilet :D

    SvarSlett
  6. bestemor og bestefar6. april 2010 kl. 17:42

    Hei Anita! Gratulerer så det smeller!!! Gratulerer hjertligst med 22årsdagen! Tenk at du feirer den i Afrika. Vi ønsker deg alt godt i livet. Nå er nedtellingen i full gang, både her i Norge, og hos deg også kan jeg tenke meg. Tenk, alt hva du har opplevd og lært! Takk for at du har delt alt med oss. Det har vært en fornøyelse å lese bloggen din,for ikke å snakke om alle nydelige bilder!Så ønsker vi at de siste dagene av oppholdet der nede blir like fine, og at hjemreisen med alle sakene du har kjøpt blir en fin tur. Vi gleder oss til å se deg!! Kjempeklem fra oss to på Myrhaug.

    SvarSlett